تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر

 ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت علنی شد/ اتهام سواستفاده دومیلیاردی دلالان از سیاست پرطمطراق دولت

ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت روز به روز بیشتر آشکار می‌شود تا جایی که حالا دیگر به شکل علنی مسوولان وزارت اقتصاد علیه بانک مرکزی مصاحبه می‌کنند.

دولت سیزدهم

رویداد۲۴ به گزارش منیبان، هنوز چند روز از تاکید رهبری مبنی لزوم هماهنگی تیم اقتصادی دولت نگذشته است که مدیر کل دفتر مطالعات بازار مالی وزارت اقتصاد، نه تنها علیه بانک مرکزی بلکه علیه سیاست تثبیت نرخ ارز دولت رئیسی مصاحبه می‌کند و صداوسیما در گزارشی مفصل دولت را متهم می‌کند که با این سیاست دومیلیارد دلار به جیب دلالان ارزی ریخته است. این در حالیست که در چند ماه گذشته رسانه‌های دولتی و رسانه‌های حامی دولت سیاست تثبیت نرخ ارز را به عنوان یک سیاست موفق و یکی از دستاورد‌های دولت ارزیابی می‌کردند تا جایی که همین چند روز پیش و در ۱۲ شهریور ۱۴۰۲، خبرگزاری ایرنا در مطلبی با عنوان  مهار رشد تورم و ثبات بازار ارز با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی محقق شد " و خبرگزاری فارس هم همان روز در گزارشی مفصل با عنوان ۱۶ سیاست ارزی دولت برای تثبیت بازار ارز و مهار تورم" به تعریف و تمجید از این سیاست پرداخت.

ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت موضوعی بود که از همان روز اول مورد نقد جدی کارشناسان اقتصادی قرار داشت و این معضل چنان جدی بود که تقریبا غیر از وزیر اقتصاد، همه اعضای تیم اقتصادی دولت اعم از رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه، معاون اقتصادی رئیس جمهور، وزیر صمت و وزیر کشاورزی خیلی زود و قبل از دو سالگی دولت از دولت خارج شدند. اما به نظر می‌رسد این تیم همچنان اسیر ناهماهنگی است و نتوانسته حتی در کنش‌های رسانه‌ای هم به یک هماهنگی برسد.


بیشتر بخوانید: رئیسی: تورم را کاهش خواهیم داد/ هیچ کس اجازه ندارد خسته و ناامید باشد


شاید این برای اولین بار باشد که یک مدیر اقتصادی علیه سیاست قطعی دولت حرف می‌زند و همان سوژه هم دستمایه یک گزارش مفصل صداوسیما می‌شود و بانک مرکزی به عنوان محور این سیاست آماج حملات کارشناسان صداوسیما قرار می‌گیرد. این اظهارنظر تند و اتهام "سود دومیلیاردی" دلالان از سیاست اقتصادی دولت که با تبلیغات فراوان در چند ماه گذشته اجرا شده است،  بیانگر این است که اگر نگوییم دولت الگوی مشخصی برای اداره اقتصاد ندارد، لااقل می‌توان این برداشت را کرد که هنوز دولت موفق نشده مدیران اقتصادی خود را تحت یک سیاست جمع کند و سکان اقتصادی کشور در قالب یک برنامه مشخص پیش رود.

رئیس جمهور و معاون اول یا باید چاره‌ای مفصل و البته فوری برای این ناهماهنگی بیاندیشند یا با شرایطی که وجود دارد، می‌توان پیش بینی کرد چالش‌های جدی پیش روی دولت قرار دارد. نمی‌توان پذیرفت این ادعای مدیرکل دفتر مطالعات بازار مالی وزارت اقتصاد بدون اطلاع وزیر اقتصاد بیان شده باشد و چه بسا هم می‌شود این برداشت را کرد این نظر مجموعه وزارت اقتصاد است که سیاست تثبیت ارزی دولت رئیسی، سیاستی ناکارآمد بوده و به تعبیر آقای مدیرکل، دومیلیارد دلار به جیب دلالان واریز شده است. چه برداشت بیرونی درست باشد، چه غلط، جلوه بیرونی اظهارنظر مدیر وزارت اقتصادی علنی سازی ناهمهانگی تیم اقتصادی دولت است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
1
7
رئیسی برو گمشو !!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
1
7
آقای رییس دولت سیزدهم کو ۷ هزار صفحه برنامه اقتصادی . خجالت .....
غلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
10
1
اسهال طلبان طرفدار رضا ربع پهلوی
نمی توانید خدمات که در تاریخ
کشور امام زمان بی مانند است
را که توسط تنها دولت مردی
حضرت آیت الله رئیسی حفضه لله
رو تخریب کنید،حرزهای غربگدا
لبیگ یا خامنه ای
جارچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
0
7
از کوزه همان ترآود که در اوست
شادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
0
9
به امید روزی که...
هیچ انسانی برای بیان عقیده
و نظر خود،فحش،تهدید،تمسخر
و در بند گرفتار نباشد!
خبرنگاری جرم نیست!
#نازیلا معرفیان
#سپیده قلیان
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
7
1
...رییسی دهن رویداد


خخخخخ
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
0
6
اخرشخصی که خودش ۶کلاس سواددارد شماازاوانتطاریک دکترا دارید باباریسی ازسواداکادمیک بی بهره است حالا تلویزیون واعصا دولت به ایشان بگویند دکترریسی ایت الا ریسی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
1
6
این نظر مجموعه وزارت اقتصاد است که سیاست تثبیت ارزی دولت رئیسی، سیاستی ناکارآمد بوده و دومیلیارد دلار به جیب دلالان واریز شده است!!!!!!!!!!!!!!!!به به، بدبخت ملت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان